Varuh ДЌlovekovih pravic

Varuh

ČP

Več kot devetmesečna zamuda MDDSZ pri odgovoru na vlogo invalidske organizacije nesprejemljiva

Kršitelj: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Kršitev: 03. člen ZVarCP - Načelo dobrega upravljanja
Starejšo gospo v vozičku poriva mlajša gospa v plašču

Po mnenju Varuha človekovih pravic Republike Slovenije odziv na vlogo, ki terja več kot devet mesecev, ni skladen z načelom dobrega upravljanja iz 3. člena Zakona o varuhu človekovih pravic. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti se je po Varuhovi intervenciji vendarle odzvalo in podalo zaprošena pojasnila.

***

Reprezentativna invalidska organizacija, ki predstavlja, varuje in uveljavlja pravice ter interese paraplegikov in tetraplegikov, je septembra 2023 ter nato še decembra istega leta in maja 2024 Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDDSZ) zaprosila za pojasnilo v zvezi z razlaganjem 12. člena Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev. Odziva niso prejeli.

Po vloženi pobudi in intervenciji Varuha človekovih pravic Republike Slovenije (Varuh) je MDDSZ odgovor pripravilo in poslalo. MDDSZ je v odzivu Varuhu pojasnilo, da zaradi velikega obsega nalog na področju pravic iz javnih sredstev pravočasna izvedba vseh nalog predstavlja velik izziv. Prednostno se MDDSZ trudi v zakonsko določenem roku reševati pritožbe, povezane z uveljavljanjem pravic iz javnih sredstev, ki so namenjene materialno ogroženim posameznikom (pravice do denarne socialne pomoči in varstvenega dodatka). Med naloge na področju pravic iz javnih sredstev sodi tudi priprava predlogov zakonov, pregled zakonodaje v medresorskem usklajevanju, priprava odgovorov na poslanska oziroma novinarska vprašanja, vsebinska priprava nadgradenj informacijskega sistema centrov za socialno delo, priprava odzivov ministrstva v postopkih socialnih sporov in podobno. V delovanje ministrstva žal posegajo tudi nepredvideni dogodki, od avgusta 2023 naprej je bilo denimo veliko dejavnosti povezanih s poplavami ter v zvezi s tem tudi s pripravo interventne zakonodaje, prav tako je bilo veliko dejavnosti konec lanskega leta povezanih z novelo Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju in Zakonom o interventnih ukrepih na področju zdravstva, dela in sociale ter z zdravstvom povezanih vsebin, pri čemer je bilo 31. decembra 2023 ukinjeno prostovoljno dopolnilno zdravstveno zavarovanje, s 1. januarjem 2024 pa uveden obvezni zdravstveni prispevek, to pa je imelo velik vpliv tudi na socialno zakonodajo in na to vezane pravice. V zvezi z navedenimi dejavnostmi je bila potrebna tudi izvedba nadgradenj informacijskega sistema centov za socialno delo, priprava pojasnil v zvezi s tem ipd. Kljub velikemu obsegu številnih nalog se na ministrstvu zavedajo pomembnosti vsake naloge ter se te ves čas trudijo izvesti strokovno, strankam pa se odzvati v najkrajšem času.

Varuh sicer razume obremenitve MDDSZ, vendar meni, da to ne opravičuje več kot devetmesečne zamude pri odgovoru. Prepričan je, da bi bilo ob boljši organizaciji kljub vsemu mogoče pravočasno obravnavati tovrstne vloge, še posebej, če gre za interese ranljive skupine. 9.6-15/2024

Natisni: