Državni preventivni mehanizem (DPM) je 24. 4. 2024 opravil redni nenapovedani obisk bivalne enote Bohova, ki deluje v okviru Varstveno delovnega centra Polž (VDC Polž). Članici DPM je sprejela vodja bivalne enote, s katero opravili pogovor, ogledali pa sta si tudi bivalne prostore in govorili z uporabniki. V bivalni enoti je v času obiska DPM bivalo 21 uporabnikov. Bivalni pogoji so po ugotovitvah DPM dobri, uporabniki sodelujejo pri odločanju o podobi svojega bivalnega okolja ter preživljanju prostega časa in se v skladu s svojimi sposobnostmi vključujejo v vsakodnevne aktivnosti. V VDC Polž zagotavljajo individualni pristop pri delu z uporabniki, zaposlenim pa omogočajo različna izobraževanja.
DPM je ob svojem obisku za še boljše izvajanje storitve in kakovost bivanja VDC Polž podal dve priporočili. VDC Polž je že uresničil priporočilo, da razmisli o namestitvi nočnih lučk v sobah uporabnikov, ni pa sprejel priporočila, da v bivalni enoti Bohova na vidno mesto namesti nabiralnik za pritožbe[1]. Ker je DPM tako ob obisku bivalne enote Bohova kot tudi nekaterih drugih bivalnih enot ugotovil, da so potrebe uporabnikov s staranjem vedno večje in bi zato potrebovali več zaposlenih, je Ministrstvu za solidarno prihodnost (MSP) podal priporočilo, da skupaj z izvajalci institucionalnega varstva za starejše uporabnike s posebnimi potrebami prouči potrebe po spremembi kadrovskega normativa za izvajanje te storitve. MSP je to priporočilo sprejelo, a še ne uresničilo. DPM je MSP ponovno opozoril tudi na potrebo po sprejetju sistemske rešitve za nameščanje uporabnikov, ki enot institucionalnega varstva ne morejo samostojno zapuščati.
Priporočila DPM ter odzivi nanje so razvidni iz preglednice.
[1] VDC Polž je v odzivu na predhodno poročilo navedel, da so v preteklosti imeli nabiralnike, a so ostajali prazni. Večina uporabnikov ne zna brati ali pisati, znajo pa verbalno ali neverbalno izraziti nestrinjanje oziroma nezadovoljstvo. Če uporabniki želijo težave reševati, VDC Polž potrebuje sogovornika. Vsako pritožbo, ki je ustno podana s strani uporabnikov ali svojcev, zapišejo in jo obravnavajo. Menijo, da so uporabniki in svojci dovolj opolnomočeni, kako lahko izrazijo svoje nestrinjanje in da imajo v VDC Polž vzpostavljen dober sistem podajanja in reševanja pritožb.