Varuh ДЌlovekovih pravic

Varuh

ČP

Varuh na prvi obisk sprejel novega ministra za vzgojo in izobraževanja

Minister Logaj z varuhom Svetino

Varuh človekovih pravic Peter Svetina je danes, 24. 10. 2024, na prvi uradni obisk sprejel ministra za vzgojo in izobraževanje dr. Vinka Logaja. Govorila sta o sistemskih izboljšavah področja vzgoje in izobraževanja, se dotaknila problematike otrok s posebnimi potrebami, tudi v glasbenih šolah, pozornost posvetila problematiki medvrstniškega nasilja in skrbi za otroke s čustveno-vedenjskimi težavami, varuh pa ga je opozoril na priporočila, ki jih je na tem področju ministrstvu podala institucija Varuha.

»Pri Varuhu se zavzemamo za uvedbo vključujočega izobraževanja, ki kot pravica izhaja tudi iz 24. člena Konvencije o pravicah invalidov, v Sloveniji pa smo še zelo daleč od tega,« je v pogovoru ocenil varuh Svetina.

Institucija Varuha človekovih pravic je samo v letnem poročilu 2023 Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje podala 10 priporočil, in sicer v zvezi z opravljanjem mature s prilagoditvami za otroke s posebnimi potrebami in invalide; glede upoštevanja potreb šolajočih se otrok in oblikovanja ustreznih pogojev za izvajanje njihovega pouka ob vadbišču Poček; glede ustreznih nastanitvenih možnosti v strokovnih centrih po Sloveniji in možnosti dodatnega izobraževanja kadra v njih za delo z otroki s čustveno-vedenjskimi težavami ter druga priporočila.

Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje in Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti pa je Varuh še priporočil, naj v sodelovanju z drugimi pristojnimi organi obravnavata ugotovitve in predloge 33. nacionalnega otroškega parlamenta in se do vsake ugotovitve in predloga opredelita ter jih ustrezno upoštevata pri odločitvah, ki zadevajo otroke.

Varuh Peter Svetina je pogovoru še poudaril, da je potreben temeljit razmislek o krčenju učnih načrtov, da se na ta način naredi prostor za vpeljavo vsebin iz publikacije o skupnih ciljih in njihovem umeščanju v kataloge znanj iz leta 2023. Potreben je tudi konkreten premik v manj statično in bolj v gibanje usmerjeno izobraževanje. Potreben je tudi dialog s fakultetami, ki izobražujejo učitelje, da bi jih te usposobile za ta znanja.

Natisni: