V tednu otroka, natančneje 5. oktobra, je varuh človekovih pravic Matjaž Hanžek povabil vse otroke naj izkoristijo dan odprtih vrat in se oglasijo na kratek klepet. Vabilu se je odzvalo precejšnje število osnovnošolcev in srednješolcev iz približno 15 šol pa tudi predstavniki centrov za socialno delo, Zveze prijateljev mladine, Mestne občine Ljubljana in drugi.
Varuh je prisotne seznanil s svojim delom in delom urada in jih pozval k aktivnem sodelovanju pri spoznavanju in uveljavljanju njihovih pravic ter rešitvami, če bodo le-te kršene.
Otroci so izluščili tudi nekatere nejasnosti pri varovanju njihovih pravic, se pozanimali kako se obrniti na varuha in podali nekaj konkretnih pobud.
Izpostavili so, da je posluh za delo šolskih parlamentov na nekaterih šolah še zmerom prenizek in ob pohvali nekaterih obenem tudi pograjali druge občinske funkcionarje, da se ne udeležujejo sej otroških parlamentov na občinski ravni.
V šolskih pravilih je podana možnost izvolitve varuha učenčevih pravic, ni pa jasno definirana njegova pristojnost in delovanje, so opozorili in poudarili, da pa na nekaterih šolah niti ne poznajo možnosti izvolitve, kaj šele delovanja inštituta varuha učenčevih pravic.
Opozorili so tudi, da se izven šol nimajo možnosti obrniti na konkretno osebo za takojšnjo rešitev njihovih stisk. Obstajajo sicer svetovalne službe in SOS telefoni, ne morejo pa svojih stisk rešiti nemudoma in s pomočjo konkretnih ljudi.
Predlagali so, da bi preko brezplačnega telefona 080 13 50, ki deluje od 8. do 16. ure (po tej uri se vklopi avtomatski odzivnik) in na katerega lahko varuha človekovih pravic pokličejo tako otroci kot odrasli ter izrazijo svoje stiske in probleme, imeli možnost pridobiti tudi informacije o drugih SOS telefonih ali ustanovah, kamor se lahko zatečejo po pomoč.
V letu, ki je posvečen koristnemu izrabljanju prostega časa, so ugotovili, da je vse premalo brezplačnih možnosti preživljanja prostega časa.
Izrazili so željo, da bi bila vrata na ta način odprta še večkrat in se zavzeli za poglobljeno sodelovanje z varuhom. Predvsem pa si tudi odrasli, tako starši kot učitelji in ustanove, ki se ukvarjajo s problematiko otrok, želijo širšega in pogostejšega seznanjanja z delom varuha. Predvsem si želijo konkretnih napotkov, kako ravnati v določenih situacijah in primerih, da ne bi kršili pravic otrok. Večkrat prav zaradi neznanja nehote prihaja do kršenja otrokovih pravic, zato so izrazili željo po izobraževanju staršev, učiteljev in vseh, ki se ukvarjajo z otroci. Možnosti vidijo v šolah za starše, ki bi pritegnile ne samo skrbne pač pa tudi tisti manj skrbne starše. Zelo dobrodošle pa se jim zdijo tudi informacije v pisni obliki, iz katerih bi lahko izluščili jasne napotke, kako ravnati, da se ne bi kršile pravice otrok.
Â