Pobudnik je Varuha človekovih pravic Republike Slovenije seznanil, da v bolniški sobi manjkajo klicni zvonci. Varuh je bolnišnico opozoril, da so klicni zvonci pomembni. Bolnišnica je navedbam pobudnika pritrdila, kasneje pa svoje navedbe popravila, in sicer s trditvijo, da klicni zvonci obstajajo, vendar niso priključeni na centralni klicni sistem. Varuh je v nadaljevanju pozdravil prizadevanja bolnišnice, da se uredi centralni klicni sistem, ki bi omogočal ustrezno in hitro dostopnost pomoči za pacienta, ko jo ta potrebuje.
* * *
Varuh človekovih pravic Republike Slovenije (Varuh) je prejel pobudo, v kateri je pobudnik, svojec pacienta, zatrjeval nepravilnosti v poteku zdravljenja in odnosu zdravstvenega osebja do pacienta. Pacient je bil dvakrat hospitaliziran v bolnišnici, vmes je bil odpuščen in po poslabšanju zdravstvenega stanja znova hospitaliziran. V času druge hospitalizacije v bolnišnici je umrl.
Pobudnik je bolnišnici očital več nepravilnosti, ki so zadevale način zdravljenja, odnos zdravstvenega osebja do pacienta in pridobitev njegove zdravstvene dokumentacije, ki pa iz razloga Varuhove nepristojnosti niso bile predmet postopka pri Varuhu. Ena izmed navedb pobudnika pa je zadevala tudi manjkajoče klicne zvonce v bolnišnici, in sicer naj bi pacient, po navedbah pobudnika, ves čas bival v sobi, v kateri ni bilo klicnih zvoncev.
Varuh je bolnišnico seznanil z navedbami pobudnika. Bolnišnica je pritrdila navedbi pobudnika v delu, ki je zadeval klicne zvonce. Varuh jo je seznanil s svojim že oblikovanim stališčem glede klicnega sistema, in sicer Varuh meni, da je klicni sistem pomemben varnostni ukrep, saj klicni zvonci zagotavljajo večjo stopnjo varnosti pacientov. Če pride pri pacientu do nenadnega poslabšanja zdravstvenega stanja, je klicni zvonec edini stik s pomočjo, saj obhod medicinskega osebja v takih primerih ni zadosten. Varuh je ob tem še predlagal, da je treba posvetiti posebno pozornost nadzoru nad tem, da osebje klicnega zvonca ne bi odtegnilo pacientu, ki ga pogosto (po oceni osebja morebiti neupravičeno) uporablja.[1]
Bolnišnica se je na to odzvala in pojasnila, da zaradi večjega števila pacientov, ki so potrebovali izolacijo zaradi okuženosti z različnimi prenosljivimi povzročitelji bolezni, za namen izolacije preuredili nekaj prostorov, ki prvotno niso bili temu namenjeni. Zato v teh prostorih tudi ni bil urejen (centralni) klicni sistem; so pa bili v vseh teh sobah že nameščeni ločeni brezžični zvonci, ki delujejo na daljavo. Tako so lahko pacienti kadarkoli poklicali sestro tudi iz teh izolacijskih sob. Bolnišnica navaja, da je bilo tako tudi v času namestitve pacienta – v tem delu je popravila svoj prvi odgovor Varuhu. Bolnišnica je še dodala, da se sicer zaveda pomembnosti klicnega sistema, vendar nima v vseh prostorih zagotovljenega centralnega klicnega sistema, ima pa nameščene brezžične zvonce, ki delujejo na daljavo. Ob prejemu Varuhovega predloga je bolnišnica preverila namestitev in delovanje klicnih zvoncev v izolacijskih sobah ter potrdila delovanje in uporabo klicnih zvoncev.
Varuh pozdravlja ravnanje bolnišnice in njeno prizadevanje, da se uredi centralni klicni sistem, ki bi omogočal ustrezno in hitro dostopnost pomoči za pacienta, ko jo ta potrebuje. 9.4-2/2024
[1] Primer je dostopen na spletnem naslovu https://www.varuh-rs.si/obravnavane-pobude/primer/nedelujoci-klicni-sistem-in-zaklepanje-oddelka-v-bolnisnici/, vzeto s spleta 29. 4. 2024.