Državni preventivni mehanizem (DPM) je 20. 6. 2024 opravil redni nenapovedan obisk Policijske postaje (PP) Ormož in PP Gorišnica. Člana DPM sta opravila pogovor z vodstvom obiskanih PP, pregledala prostore in nekaj naključno izbranih posameznih primerov pridržanj.
Na PP Ormož sta podala štiri priporočila, ki so bila vsa sprejeta in že uresničena. Podala sta še eno priporočilo glede vodenja dokumentacije, potrebne za izvajanje pridržanj, in sicer se je nanašalo na to, da vodstvo policiste ponovno opozori na dosledno izpolnjevanje vseh rubrik obrazcev, potrebnih za izvedbo pridržanj. MNZ je sporočilo, da so bili policisti na to opozorjeni.
DPM je z zadovoljstvom ugotovil, da so bila od prejšnjega obiska uresničena štiri priporočila. Prepleskali so umazano steno in strop prostora za pridržanje, hladne obroke s pretečenim rokom so odstranili, odstranili so nalepko, da je prostor za razgovore pridržane osebe z odvetnikom video nadzorovan, saj to ni. Četrto uresničeno priporočilo pa se je nanašalo na to, da se proučijo možnosti, da se v prostoru za obravnavo tujcev stena, kjer se je luščil omet, čim prej sanira, kar so storili.
Na PP Gorišnica sta člana DPM podala devet priporočil, od katerih je bilo šest sprejetih in že uresničenih, tri pa so bila sprejeta, vendar še ne v celoti uresničena, saj je za njihovo uresničitev potrebno nekaj več časa.
DPM je kot pozitivno ocenil, da je bilo od prejšnjega obiska uresničenih pet priporočil: govorilnici za razgovore s strankami sta po priporočilu DPM označeni z nalepko, da sta video nadzorovani, enako sta bila označena tudi prostora za krajša pridržanja in za obravnavo tujcev. Sanirali so zamakanje prostora za razgovore pridržane osebe z odvetnikom ter na PP zagotovili dovolj copat za enkratno uporabo.
DPM je na tej PP podal tri nova priporočila glede vodenja dokumentacije, potrebne za izvajanje pridržanj. Eno se je nanašalo na to, da se policiste opozori, naj v primeru odreditve pridržanja dosledno spoštuje zakonski rok za vročitev sklepa o pridržanju pridržani osebi. MNZ je sporočilo, da je vodstvo PP opravilo razgovor s policistko in jo opozorilo na dosledno spoštovanje zakonskih rokov pri vročitvi sklepa o pridržanju pridržani osebi in na natančnost enotnega navajanja podatkov na obrazcu. Napaka je bila evidentirana v uradnem zaznamku policistke.
MNZ je tudi sporočilo, da so bili policisti, še posebej dežurni policisti in hkrati vodstvo enote, ki opravljajo nadzor nad postopki izvajanja pridržanj, na priporočilo DPM-ja opozorjeni na večjo natančnost oziroma pozornost pri vnašanju podatkov o pridržanju v uradne obrazce, potrebne za izvajanje pridržanj.
Tretje priporočilo pa se je nanašalo na to, da se policiste (predvsem dežurne) in starešine, ki opravljajo nadzor glede pridržanj na PP, opozori na večjo natančnost oziroma pozornost pri vnosih pridržanj v računalniško knjigo pridržanj. Vodstvo PP je opravilo razgovor z dežurnim policistom, ki je opravil vnos osebe v evidenco. Vnos je bil opravljen na podlagi prihoda policistov na kraj, ob 3.08, policisti pa so postopek začeli ob 3.10. Pri pregledu dokumentacije je bil spregledan napačen vnos v računalniško evidenco s strani osebe, zadolžene za področje policijskih pridržanj. Policist in starešina sta bila opozorjena na doslednost pri vnosu navajanja podatkov kakor tudi spremljanja napak. Nepravilnost je bila takoj ob nadzoru odpravljena.
Več podrobnosti v zvezi s priporočili DPM-ja in odzivi nanje so razvidni iz preglednice.