3.1.6. Notranji odnosi
Letno poročilo 2001 - Poglavje 3.1.6.
3.1.6. Notranji odnosi
Že uvodoma smo navedli, da je bil novi varuh v državnem zboru izvoljen ob koncu lanskega februarja. Prvemu varuhu pa je potekel mandat že 29. septembra leta 2000. Do izvolitve novega varuha v državnem zboru je varuha nadomeščal namestnik varuha Aleš Butala. Inštitucija je sicer ves čas normalno delovala, vendar pa je za ta čas poleg upada pobud značilna tudi fluktuacija zaposlenih. Do izvolitve novega varuha nismo zaposlovali novih uslužbencev, po njegovi izvolitvi pa smo zaradi popolnitve izpraznjenih delovnih mest, zaradi prevzema novih pristojnosti po noveli zakona o varstvu osebnih podatkov in zaradi povečanega obsega dela zaposlili več novih uslužbencev. Sklep državnega zbora, po katerem se v uradu specializira skupina, ki naj se poglobljeno ukvarja z varstvom otrokovih pravic smo uresničili šele v začetku leta 2002, saj nam zaradi številnih prijav (325 kandidatov) postopka za izbiro ni uspelo zaključiti v letu 2001. Izbrani so bili sicer kandidati, dela v uradu pa v letu 2001 še niso nastopili. Med tem, ko je bilo na dan 31. 12. 2000 v uradu varuha skupaj s tremi namestniki varuha 21 zaposlenih, je bilo na dan 31. 12. 2001 v uradu zaposlenih 28 uslužbencev.
Dvajset uslužbencev ima univerzitetno izobrazbo (trije so magistri znanosti), trije uslužbenci imajo visoko strokovno izobrazbo, dve uslužbenki višješolsko, dve srednješolsko, en uslužbenec pa ima opravljen skrajšani program srednjega izobraževanja. Kot prejšnja leta smo tudi v tem letu omogočili študentom opravljanje obvezne prakse. Tritedensko prakso sta opravljali študentka tretjega letnika Fakultete za družbene vede in študentka drugega letnika Visoke upravne šole, dvotedensko prakso pa smo v okviru evropskega združenja študentov prava ELSA omogočili dvema študentoma četrtega letnika prava iz tujine, in sicer enemu iz ZRJ in eni študentki iz Zvezne republike Nemčije.
Interno komuniciranje poteka tako horizontalno kot vertikalno. Strokovni sodelavci in svetovalci skupaj z namestniki in varuhom sodelujejo na vseh področjih komuniciranja z različnimi javnostmi (pogovori s pobudniki zunaj sedeža, obiski centrov za begunce, policijskih postaj, psihiatričnih bolnišnic, sodelovanje v preventivnih akcijah, nastopi v medijih, na predavanjih…)
Pod vodstvom direktorja strokovnih služb se predvidoma vsak teden sestanejo strokovni sodelavci in svetovalci varuha. Na tedenskem kolegiju varuh potem z namestniki, generalno sekretarko, direktorjem strokovnih služb in predstavnico za odnose z javnostmi obravnava primere, ki kažejo na sistemsko kršenje pravic, snuje pristope k reševanju le-teh in išče ustrezne načine delovanja.
V uradu deluje intranetno komuniciranje, ki zaradi področne razvejenosti omogoča lažji pregled dogajanja v uradu. Odličen pripomoček pri internem komuniciranju je tudi informativna baza medijskih klipingov, do katere imajo vsi zaposleni neposreden dostop. Poleg tega, da so neposredno obveščeni o medijskem spremljanju dela urada VČP, imajo pregled tudi nad vsemi medijsko odmevnimi primeri kršenja pravic ali primeri nepravilnosti.
V letu 2001 je izobraževanje zaposlenih potekalo predvsem v domovini. Uslužbenci so se udeleževali seminarjev in strokovnih srečanj, ki so jih organizirale druge inštitucije. Nekateri uslužbenci so tudi sami aktivno sodelovali s svojimi prispevki pri izvedbi izobraževanja za različno strokovno javnost. Namestnik varuha Jernej Rovšek je kot strokovnjak Sveta Evrope sodeloval s prispevki o izkušnjah o delu slovenskega varuha in nekaterih drugih ombudsmanov pri ustanavljanju in začetku dela nekaterih na novo ustanovljenih uradov ombudsmanov v vzhodnoevropskih državah. Namestnik varuha Aleš Butala pa je s svojimi prispevki sodeloval pri izvedbi izobraževanja za različno domačo strokovno javnost.