Način zaključitve zadev
Letno poročilo 1997 - Statistika
Način zaključitve zadev
Tabela 3.3.9. vsebuje podatke o številu zaključenih zadev po posameznih načinih zaključitve, med katerimi so:
1. Pojasnilo:
Že iz same vsebine prejete pobude je bilo razvidno, da pobuda ne spada v pristojnost varuha oziroma da niso bili izpolnjeni drugi pogoji za obravnavo. Sem smo vključili predvsem očitno neutemeljene in tiste pobude, ki niso izpolnjevale osnovnih pogojev za obravnavo. V nekaterih primerih smo pobudniku posredovali informacije, pojasnila oziroma navodila, kaj naj stori oziroma kam naj se obrne v zvezi z rešitvijo njegovega problema.
2. Skrajšani postopek:
Izvedli smo postopek obravnave pobude, ki ga predvideva zakon. Opravili smo potrebne poizvedbe, pogovore, pregled dokumentacije ipd. Na tej podlagi smo presodili o vsebini pobude in ravnali na enega od naslednjih načinov:
2.1. Pojasnilo:
Ta način zaključitve smo uporabili v primerih, ko so bile v pobudi navedene vse okoliščine problema ter priložena potrebna dokumentacija, iz katere je bilo nedvoumno razvidno, kakšna je problematika, v zvezi s katero se je pobudnik obrnil na varuha. V nekaterih zadevah smo ugotovili, da ne gre za kršitev pravic, in pobudniku pojasnili zakonsko podlago obravnavanega problema. V drugih primerih smo po opravljenih poizvedbah pri pristojnih organih ugotovili, da ne gre za storjeno nepravilnost. V ta del spadajo tudi tisti primeri, kjer glede na dolgotrajnost postopkov ob upoštevanju vrstnega reda obravnavanja ni bilo mogoče posredovati.2.2. Intervencija za rešitev:
Pri pristojnih organih smo posredovali za rešitev problema, s katerim se je pobudnik obrnil na varuha. Največkrat smo tako ravnali tedaj, ko se je pobudnik obrnil na nas zaradi pospešitve postopka.2.3. Mnenje:
Pristojnemu organu smo po podrobni proučitvi prejete pobude posredovali svoje mnenje glede načina obravnavanja in rešitve problema.2.4. Predlog:
Pristojnemu organu smo po podrobni proučitvi pobude predlagali potrebne postopke v zvezi z rešitvijo problema.
3. Poravnava:
Po posredovanju varuha je pristojni organ sprejel sporazumno rešitev v zvezi s problemom, tako da nadaljnje posredovanje varuha v zadevi ni bilo potrebno.
4. Preiskava:
V primerih, ko so ostala v zvezi s posameznim problemom tudi po opravljeni poizvedbi še vedno odprta oziroma nerešena vprašanja ter nasprotna stališča med varuhom in pristojnimi organi v zvezi z rešitvijo problema, smo izvedli preiskavo.
5. Ustavitev:
Postopek obravnavanja pobude pri varuhu je bil ustavljen, ker pobudnik ni bil zainteresiran za sodelovanje v obravnavi oziroma za nadaljevanje obravnave pobude, zaradi odprave vzrokov, ki so privedli do vložitve pobude pri varuhu ipd.
Med vsemi zadevami, zaključenimi v letu 1997 (3.342), je bilo 2.143 zadev oziroma 64,1 odstotka zaključenih s pojasnilom ter 1.012 zadev oziroma 30,3 odstotka po skrajšanem postopku.
Če primerjamo delež zaključenih zadev po posameznih načinih zaključitve v letih 1996 in 1997, ugotovimo, da je bilo v letu 1997 manj zadev zaključenih s pojasnilom (v 1996. letu 36,0 odstotka vseh zaključenih zadev, v 1997. letu 30,3 odstotka), večji delež zadev pa je bil zaključen po skrajšanem postopku (v 1996. letu 58,5 odstotka, v 1997. letu 64,1 odstotka vseh zaključenih zadev).
Slika 3.3.8. prikazuje deleže posameznih načinov zaključitev pobud v letu 1997.Â
Tabela 3.3.9.
NAČIN ZAKLJUČITVE | |||||
1. POJASNILO | |||||
2. SKRAJŠANI POSTOPEK | |||||
2.1 skrajšani postopek - pojasnilo | 1.272Â | 38,8%Â | 1.487Â | 44,5%Â | 116,9Â |
2.2 skrajšani postopek - intervencija za rešitev | 550Â | 16,8%Â | 566Â | 16,9%Â | 102,9Â |
2.3 skrajšani postopek - mnenje | 63Â | 1,9%Â | 61Â | 1,8%Â | 96,8Â |
2.4 skrajšani postopek - predlog | 35Â | 1,1%Â | 29Â | 0,9%Â | 82,9Â |
3. PORAVNAVA | |||||
4. PREISKAVA | |||||
5. USTAVITEV | |||||
SKUPAJ ZAKLJUČENE ZADEVE |
Slika 3.3.8.
V PRIPRAVI