Varuh človekovih pravic

Varuh

ČP

Način zaključitve zadev

Letno poročilo 1997 - Statistika

Način zaključitve zadev

Tabela 3.3.9. vsebuje podatke o številu zaključenih zadev po posameznih načinih zaključitve, med katerimi so:

1. Pojasnilo:

Že iz same vsebine prejete pobude je bilo razvidno, da pobuda ne spada v pristojnost varuha oziroma da niso bili izpolnjeni drugi pogoji za obravnavo. Sem smo vključili predvsem očitno neutemeljene in tiste pobude, ki niso izpolnjevale osnovnih pogojev za obravnavo. V nekaterih primerih smo pobudniku posredovali informacije, pojasnila oziroma navodila, kaj naj stori oziroma kam naj se obrne v zvezi z rešitvijo njegovega problema.

2. Skrajšani postopek:

Izvedli smo postopek obravnave pobude, ki ga predvideva zakon. Opravili smo potrebne poizvedbe, pogovore, pregled dokumentacije ipd. Na tej podlagi smo presodili o vsebini pobude in ravnali na enega od naslednjih načinov:
2.1. Pojasnilo:
Ta način zaključitve smo uporabili v primerih, ko so bile v pobudi navedene vse okoliščine problema ter priložena potrebna dokumentacija, iz katere je bilo nedvoumno razvidno, kakšna je problematika, v zvezi s katero se je pobudnik obrnil na varuha. V nekaterih zadevah smo ugotovili, da ne gre za kršitev pravic, in pobudniku pojasnili zakonsko podlago obravnavanega problema. V drugih primerih smo po opravljenih poizvedbah pri pristojnih organih ugotovili, da ne gre za storjeno nepravilnost. V ta del spadajo tudi tisti primeri, kjer glede na dolgotrajnost postopkov ob upoštevanju vrstnega reda obravnavanja ni bilo mogoče posredovati.

2.2. Intervencija za rešitev:
Pri pristojnih organih smo posredovali za rešitev problema, s katerim se je pobudnik obrnil na varuha. Največkrat smo tako ravnali tedaj, ko se je pobudnik obrnil na nas zaradi pospešitve postopka.

2.3. Mnenje:
Pristojnemu organu smo po podrobni proučitvi prejete pobude posredovali svoje mnenje glede načina obravnavanja in rešitve problema.

2.4. Predlog:
Pristojnemu organu smo po podrobni proučitvi pobude predlagali potrebne postopke v zvezi z rešitvijo problema.

3. Poravnava:

Po posredovanju varuha je pristojni organ sprejel sporazumno rešitev v zvezi s problemom, tako da nadaljnje posredovanje varuha v zadevi ni bilo potrebno.

4. Preiskava:

V primerih, ko so ostala v zvezi s posameznim problemom tudi po opravljeni poizvedbi še vedno odprta oziroma nerešena vprašanja ter nasprotna stališča med varuhom in pristojnimi organi v zvezi z rešitvijo problema, smo izvedli preiskavo.

5. Ustavitev:

Postopek obravnavanja pobude pri varuhu je bil ustavljen, ker pobudnik ni bil zainteresiran za sodelovanje v obravnavi oziroma za nadaljevanje obravnave pobude, zaradi odprave vzrokov, ki so privedli do vložitve pobude pri varuhu ipd.

Med vsemi zadevami, zaključenimi v letu 1997 (3.342), je bilo 2.143 zadev oziroma 64,1 odstotka zaključenih s pojasnilom ter 1.012 zadev oziroma 30,3 odstotka po skrajšanem postopku.

Če primerjamo delež zaključenih zadev po posameznih načinih zaključitve v letih 1996 in 1997, ugotovimo, da je bilo v letu 1997 manj zadev zaključenih s pojasnilom (v 1996. letu 36,0 odstotka vseh zaključenih zadev, v 1997. letu 30,3 odstotka), večji delež zadev pa je bil zaključen po skrajšanem postopku (v 1996. letu 58,5 odstotka, v 1997. letu 64,1 odstotka vseh zaključenih zadev).

Slika 3.3.8. prikazuje deleže posameznih načinov zaključitev pobud v letu 1997. 

Tabela 3.3.9.

NAČIN ZAKLJUČITVE
LETO 1996
LETO 1997
Indeks (97/96)

Število
Delež
Število
Delež
1. POJASNILO
1.183
36,0%
1.012
30,3%
85,6
2. SKRAJŠANI POSTOPEK
1.920
58,5%
2.143
64,1%
111,6
2.1 skrajšani postopek - pojasnilo 1.272  38,8%  1.487  44,5%  116,9 
2.2 skrajšani postopek - intervencija za rešitev 550  16,8%  566  16,9%  102,9 
2.3 skrajšani postopek - mnenje 63  1,9%  61  1,8%  96,8 
2.4 skrajšani postopek - predlog 35  1,1%  29  0,9%  82,9 
3. PORAVNAVA
4
0,1%
/
/
/
4. PREISKAVA
2
0,1%
/
/
/
5. USTAVITEV
173
5,3%
187
5,6%
108,1
SKUPAJ ZAKLJUČENE ZADEVE
3.282
100%
3.342
100%
101,8


Slika 3.3.8.

V PRIPRAVI