Način zaključitve zadev
Letno poročilo 1996 - 3.3. Statistika
Način zaključitve zadev
Tabela 3.3.7. vsebuje podatke o številu zaključenih zadev po posameznih načinih zaključitve, med katerimi so:
1. Pojasnilo:Â
      Â
Že iz same vsebine prejete pobude je bilo razvidno, da pobuda ne spada v pristojnost varuha oziroma da niso bili izpolnjeni drugi pogoji za obravnavo. Sem smo vključili predvsem očitno neutemeljene pobude za obravnavo pri varuhu. V nekaterih primerih smo pobudniku posredovali informacije, pojasnila oziroma navodila, kaj naj stori oziroma kam naj se obrne v zvezi z rešitvijo njegovega problema.
 Â
2. Skrajšani postopek:
    Â
Izvedli smo postopek obravnave pobude, ki ga predvideva zakon. Opravili smo potrebne poizvedbe, pogovore, pregled dokumentacije ipd. Na tej podlagi smo presodili o vsebini pobude in ravnali na enega od naslednjih načinov:
Â
2.1. Pojasnilo:
       Â
Ta način rešitve smo uporabili v primerih, ko so bile v pobudi navedene vse okoliščine problema ter priložena potrebna dokumentacija, iz katere je bilo nedvoumno razvidno, kakšna je problematika, v zvezi s katero se je pobudnik obrnil na varuha. V nekaterih zadevah smo ugotovili, da ne gre za kršitev pravic, in pobudniku pojasnili zakonsko podlago obravnavanega problema. V drugih primerih smo po opravljenih poizvedbah pri pristojnih organih ugotovili, da ne gre za storjeno nepravilnost. V ta del spadajo tudi tisti primeri, kjer glede na dolgotrajnost postopkov ob upoštevanju vrstnega reda obravnavanja ni bilo mogoče posredovati.
2.2. Intervencija za rešitev:
       Â
Pri pristojnih organih smo posredovali v smislu rešitve problema, s katerim se je pobudnik obrnil na varuha. Največkrat smo tako ravnali tedaj, ko se je pobudnik obrnil na nas zaradi pospešitve postopka.
2.3. Mnenje:
      Â
Pristojnemu organu smo po podrobni proučitvi prejete pobude posredovali svoje mnenje glede načina obravnavanja in rešitve problema.
2.4. Predlog:
      Â
Pristojnemu organu smo po podrobni proučitvi pobude predlagali potrebne postopke v zvezi z rešitvijo problema.
   Â
3. Poravnava:
     Â
Po posredovanju varuha je pristojni organ sprejel sporazumno rešitev v zvezi s problemom, tako da nadaljnje posredovanje varuha v zadevi ni bilo potrebno.
Â
4. Preiskava:
     Â
V primerih, ko so ostala v zvezi s posameznim problemom tudi po opravljeni poizvedbi še vedno odprta oziroma nerešena vprašanja ter nasprotna stališča med varuhom in pristojnimi organi v zvezi z rešitvijo problema, smo izvedli preiskavo.
Â
5. Ustavitev:
       Â
Do ustavitve postopka obravnavanja pobude pri varuhu je prišlo zaradi nezainteresiranosti pobudnika za sodelovanje v obravnavi oziroma za nadaljevanje obravnave pobude, zaradi odprave vzrokov, ki so privedli do vložitve pobude pri varuhu ipd.
Slika 3.3.8. prikazuje deleže posameznih načinov zaključitev pobud v letu 1996.
Tabela 3.3.7.
NAčIN ZAKLJUčITVE Â | LETO 1995 | LETO 1996 | Indeks | ||
 Število |  Delež |  Število |  Delež | ||
1. POJASNILO | 753 | 40,1% | 1.183 | 36,0% | 157,1 |
2. SKRAJŠANI POSTOPEK | 1.057 | 56,4% | 1.920 | 58,5% | 181,6 |
2.1 skrajšani postopek - pojasnilo | 739 | 39,5% | 1.272 | 38,8% | 172,1Â |
2.2 skrajšani postopek - intervencija za rešitev | 248 | 13,2% | 550 | 16,8% | 221,8Â |
2.3 skrajšani postopek - mnenje | 38 | 2,0% | 63 | 1,9% | 165,8Â |
2.4 skrajšani postopek - predlog | 32 | 1,7% | 35 | 1,1% | 109,4Â |
3. PORAVNAVA | 5 | 0,3% | 4Â Â | 0,1%Â | 80,0 |
4. PREISKAVA | 0 | 0% | 2Â Â | 0,1%Â | / |
5. USTAVITEV | 60 | 3,2% | 173Â Â | 5,3%Â | 288,3 |
SKUPAJ ZAKLJUČENE POBUDE | 1.875 | 100,0% | 3.282 | 100,0% | 175,0 |
Slika 3.3.8.