Varuh človekovih pravic Republike Slovenije (Varuh) je v ravnanju Mestne občine Ljubljana (MOL), natančneje Mestne uprave MOL, prepoznal elemente kršitve načela dobrega upravljanja. Ta je namreč potrebovala več kot devet mesecev (in to tudi šele po posredovanju Varuha) za to, da se je na pobudničino vlogo celostno pisno odzvala.
* * *
Varuh je obravnaval pobudo posameznice z očitkom o neodzivnosti Mestne uprave MOL na njeno vlogo z 9. 1. 2023, s katero je zahtevala preklic dovolilnice za prevoz območja za pešce drugemu solastniku večstanovanjske stavbe, v kateri prebiva. Pobudnica naj bi se v zvezi s težavami s parkiranjem soseda na notranjem dvorišču sicer že novembra 2022 oglasila na Mestni upravi MOL, pred podajo omenjene vloge in po njej se je tudi večkrat pisno in ustno obračala na določenega uslužbenca MOL ter vodjo odseka za promet, organizacijske enote v oddelku za gospodarske dejavnosti in promet Mestne uprave MOL. Podala naj bi tudi več prošenj po informacijah o postopku, vendar konkretnejših odzivov ni prejela.
Varuh se je v zvezi s pobudničinimi očitki s poizvedbo obrnil na Mestno upravo MOL, kot odgovor nanjo pa je prejel njen odgovor pobudnici z 18. 10. 2023. Pojasnila Mestne uprave MOL smo sicer ocenili kot korektna, kljub temu pa je veljalo v danem primeru ugotoviti nedopustno dolgotrajnost pri odzivu na njeno vlogo. Pobudo smo zato šteli za utemeljeno. Ugotovili smo kršitev načela dobrega upravljanja. Varuh je kot pozitivno sicer ocenil opravičilo oddelka za zakasneli odgovor, zato se nadeja, da v prihodnje do tako dolgotrajne odzivnosti ne bo več prihajalo. 14.0-3/2023