Na Varuha se je obrnila pobudnica, ki se je pritoževala nad odnosom izbrane osebne zdravnice in odnosom direktorja zdravstvenega doma (ZD) do nje. Pobudnica je navedla, da se je oglasila na pregledu pri svoji osebni zdravnici, ki jo je po tem, ko ji je pobudnica zaupala svoje težave in želje, odslovila, ji dala zdravstveno kartoteko in ji rekla, naj si poišče drugega osebnega zdravnika. Po navedbah pobudnice se je to zgodilo tudi zato, ker ji je zdravnica očitala, da preveč koristi zdravstveno zavarovanje. S pritožbo nad odnosom zdravnice se je pobudnica oglasila pri direktorju ZD in podala pritožbo. Pri direktorju ZD pa je pustila tudi svojo zdravstveno kartoteko z željo, da ji pomaga poiskati drugo osebno zdravnico.
Teden dni pozneje se je pobudnica najprej telefonsko, nato pa, ker pa ni bila uspešna, tudi osebno oglasila pri direktorju ZD. Želela je izvedeti, kdaj bo dobila odgovor na pritožbo in kaj je z njeno kartoteko. Ko je pobudnica prejela svojo kartoteko iz rok medicinskega tehnika, je ta bila odprta in ožigosana z žigom ambulante medicine dela. Z vprašanji v zvezi s tem se je ponovno obrnila na direktorja ZD, ki pa jo grobo odslovil in ji zagrozil s policijo. Pobudnica je bila v času, ko se je obrnila na Varuha, brez izbranega osebnega zdravnika, svojo zdravstveno kartoteko pa je imela kar doma.
Varuh je v zvezi z navedbami pobudnice opravil poizvedbo v ZD in zaprosil direktorja, naj se opredeli do navedb pobudnice in pojasni svoje videnje zadeve. V poizvedbi smo še navedli pričakovanje, da nas direktor ZD seznani z odgovorom na pritožbo pobudnice, nam pojasni, zakaj je bila pobudnici izročena njena zdravstvena kartoteka, in navede razloge, zaradi katerih ji je osebna zdravnica predlagala, naj si poišče drugega osebnega zdravnika.
Čeprav odgovora na poizvedbo po več tednih še nismo prejeli, Varuh meni, da ravnanje izbrane osebne zdravnice in direktorja ZD z zdravstveno kartoteko pobudnice ni bilo primerno. Pacientki v nobenem primeru kartoteka ne bi smela biti izročena v hranjenje, ne glede na to, da je lahko razlog za nastali spor na obeh straneh. Varuh še meni, da pomanjkanje in preobremenjenost zdravnikov, ki delujejo na primarni ravni, zagotovo vpliva na obravnavo pacientov, vendar to ne sme biti razlog za neprimeren odnos in nepotrpežljivost zdravnika do pacienta. 3.4-41/2009