Pobudnica nam je sporočila, da se je obrnila na Tržni inšpektorat RS (TIRS) zaradi suma nepravilnega poslovanja določenega podjetja. Varuha človekovih pravic RS (Varuh) je prosila za pomoč pri pridobivanju podatka o tem, kako je inšpekcija prijavo obravnavala.
Varuh je opravil poizvedbe pri TIRS. Iz odgovora je bilo razvidno, da je inšpekcija opravila ogled skladno s svojimi pristojnostmi. Pri tem je upoštevala določilo Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) in Pravilnika o načinu označevanja cen blaga in storitev. Pregledani so bili računi, izdani potrošnikom za opravljene storitve na naslovu, kjer je večstanovanjski blok, v katerem je devet stanovanj, ki so vsa v lasti podjetja, zoper katero je bila vložena prijava. Ugotovljena je bila manjša nepravilnost pri označevanju cen storitev, ki jih podjetje izvaja, ta pa je bila ob koncu nadzora že odpravljena, saj je zavezanec (podjetje) cenik ustrezno popravil in ga predložil tržni inšpektorici. Drugih nepravilnosti tržni inšpektorat ni ugotovil.
Iz navedb TIRS je bilo razvidno, da je bil nadzor v podjetju opravljen, in da je inšpektor ukrepal skladno s svojimi pristojnostmi. Postopek pri tržnem inšpektoratu je bil končan.
Pobuda ni bila utemeljena. Nepravilnosti v postopku tržne inšpekcije nismo zaznali. Pobudnico pa smo opozorili, da ima kot prijaviteljica možnost zahtevati od inšpekcije, da jo obvesti o svojih ukrepih. Če tega ne zahteva, je inšpekcija o svojih ugotovitvah ni dolžna obveščati. 5.7-43/2009