Varuh ДЌlovekovih pravic

Varuh

ČP

Obisk Doma upokojencev Grosuplje – enote Loški Potok

V okviru rednih obiskov domov za starejše smo obiskali Dom upokojencev Grosuplje – enoto Loški Potok (dom). Ob ogledu doma smo opravili pogovore z vodjo enote in socialno delavko ter z nekaterimi stanovalci.

Bivalni pogoji v domu so dobri, saj gre za novogradnjo. Sobe so eno- in dvoposteljne z lastnimi sanitarijami, večinoma tudi z balkoni, inventar je nov. Kljub temu pa smo zaznali tudi pomanjkljivosti: varovani oddelek nima neposrednega izhoda na prosto, zato so možnosti za zadrževanje na prostem za te stanovalce zelo omejene. Dom kljub lokaciji v zelenem okolju tudi nima toliko lastnih površin, da bi bila možnost ustrezne ozelenitve. Gibalno ovirani stanovalci se lahko zaradi razgibane konfiguracije zemljišča zadržujejo le pred domom ali za njim, kjer pa ni urejenih sprehajalnih poti, senčnic s klopmi ipd. Zanje je otežen že dostop do doma, ki je dejansko le kratka, vendar strma klančina.

Bili smo presenečeni, da po osemmesečnem delovanju nekatere za stanovalce pomembne aktivnosti šele organizirajo. Dobili smo vtis, kot da so dom odprli šele pred nekaj dnevi. Zato se nam je zastavilo vprašanje, ali je z razpoložljivim kadrom mogoče zagotavljati stanovalcem dovolj zaposlitvenih in prostočasnih dejavnosti ter gibanje na svežem zraku tistim, ki so na varovanem oddelku. V primeru zadnjih smo zato predlagali, da se vzpostavi nadzor nad tem, kdaj jim je bilo dejansko omogočeno zadrževanje na prostem. Zagotovili so nam, da se bodo z vsakodnevno navzočnostjo delovne terapevtke uvedle nove dejavnosti in bo dom bolj zaživel. Podprli smo razmišljanje osebja doma, da vpelje tudi prostovoljce, ki so vez med domom in okolico, pripomorejo pa tudi kakovostnejšemu preživljanju časa in pozitivnemu vzdušju, še toliko bolj, ker je obiskov svojcev zaradi oddaljenosti kraja manj.

Odgovornim v domu smo predlagali, naj najdejo primernejši način za nadzor nad obiskovalci doma, kot je vzpostavljena in vsem dostopna Knjiga obiskov, kamor se vpišejo obiskovalci sami in ob tem navedejo, h komu so prišli na obisk. Predlagali smo tudi primernejši način izročanja pisemskih pošiljk stanovalcem, saj smo ob obisku videli prejete poštne pošiljke odložene na bifejskem pultu, kar daje stanovalcem in obiskovalcem možnost pregleda vseh poštnih pošiljk, tudi tistih, ki so naslovljene na druge. Predlagali smo namestitev nabiralnika za oddajo pritožb v avli in na varovanem oddelku, na slednjem še objavo hišnega reda in seznam pravic, ki jih imajo osebe na tem oddelku po Zakonu o duševnem zdravju. Iz doma so nam v odzivnem poročilu sporočili, da bo naše predloge upoštevali in jih izvedli v mesecu dni.

Ob ogledu doma smo kljub navedenim pomanjkljivostim dobili dober vtis, saj večjih nepravilnosti nismo ugotovili. Iz Knjige pohval in pritožb pa je bilo tudi razvidno, da so z bivanjem in oskrbo zadovoljni tako stanovalci kot svojci, saj so vanjo vpisali pohvale, predvsem posameznim zaposlenim. 3.7-25/2009

 

Natisni: