Varuh ДЌlovekovih pravic

Varuh

ČP

ENOC

Varuh vložil zahtevo za oceno ustavnosti novih 112.a, četrtega odstavka 113. in 114.a člena Zakona o nalogah in pooblastilih policije (ZNPPol)

Državni zbor Republike Slovenije je na seji dne 17. 2. 2017 sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o nalogah in pooblastilih policije (ZNPPol-A), ki je bil v Uradnem listu RS objavljen 27. 2. 2017.

Varuh je še pred koncem medresorskega usklajevanja podal nekatere pripombe na predlog navedene novele (v zvezi z njo gledati tudi podpoglavje 2.5.4 Zakon o nalogah in pooblastilih policije na strani 189 Letnega poročila Varuha za leto 2015) in med drugim tudi posebej opozoril na že podane pripombe Informacijskega pooblaščenca ter predlagal, da se (tudi) do njih opredeli oziroma se jih upošteva v nadaljevanju postopka priprave zakonskega besedila. V samem zakonodajnem postopku je bila do številnih vidikov kritična tudi Zakonodajno-pravna služba Državnega zbora Republike Slovenije (v tej zvezi gledati npr. mnenje številka 210-01/16-17 z dne 12. 1. 2017 (EPA: 1567 - VII)). Varuh pa je tudi po sprejemu ZNPPol-A v parlamentu, prejel poziv Skupine za varnost državljanov, da pred ustavnim sodiščem izpodbija omenjeni zakon, pa tudi predlog informacijske pooblaščenke, da razmisli o vložitvi zahteve za oceno ustavnosti.

Varuh je podrobno preučil ureditev, ki se je uveljavila z ZNPPol-A. Pri tem je upošteval tudi stališča Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP), kot je na primer,

  • da je povečana pozornost pri varovanju zasebnega življenja nujna pri spoprijemanju z novimi komunikacijskimi tehnologijami, ki omogočajo hranjenje in reproduciranje osebnih podatkov;
  • da mora razvoj metod nadzora z najnovejšimi tehnologijami spremljati simultan razvoj pravnih varovalk;
  • in tudi Ustavnega sodišča Republike Slovenije, kot je na primer tisto, da ko gre za obdelavo osebnih podatkov za namene policijskega dela, mora zakonodajalec še posebej skrbno pretehtati težo ukrepa, s katerim brez privolitve posameznika posega v občutljivo območje njegove zasebnosti.


Na tej podlagi se je Varuh odločil, da skladno s 23.a členom Zakona o ustavnem sodišču (ZUstS) vloži zahtevo za oceno ustavnosti. Podrobnosti zahteve v treh delih so na povezavi: Sporočilo sredstvom obveščanja glede Varuhove zahteve za oceno ustavnosti novih 112.a, četrtega odstavka 113. in 114.a člena Zakona o nalogah in pooblastilih policije (ZNPPol) (pdf format)

Natisni:



Evropska mreža ombudsmanov za otroke (ENOC)
je bila ustanovljena leta 1997 na Norveškem.

Varuh človekovih pravic RS je član ENOC-a od leta 2002.

Cilj držav, vključenih v ENOC,
je uresničevanje vsebin Konvencije o otrokovih pravicah, osveščanje javnosti o pravicah otrok in dodatna prizadevanja za implementacijo vsebin konvencije v zakonskih ureditvah posameznih držav.

V okviru ENOC-a si članice izmenjujejo podatke, pristope, strategije in rezultate primerjalnih analiz, nudijo pa tudi pomoč posameznim uradom pri oblikovanju oziroma večanju avtonomije v odločanju in delovanju v matični državi.

Članice ENOC-a so avtonomne in

  • nadzorujejo delo vladnih služb, organov in ministrstev
  • preiskujejo kompleksna vprašanja (trgovina z otroki, nasilje)
  • spodbujajo ustrezne raziskave,
  • sodelujejo pri odločitvah, ki vplivajo na pravice in blagostanje otrok.

 

Poročila Varuha na letnih srečanjih ENOC-a (European Network for Ombudspersons for Children)