Pravice otrok in temeljne svoboščine so zaradi prizadevanj za zajezitev koronavirusne bolezni omejene. Omejena je pravica do zbiranja, združevanja, do izobraževanja, do stikov z vrstniki, do kvalitetnega preživljanja prostega časa, do ustvarjalnosti, ukvarjanja s športom, sodelovanja v skupnosti. Zato je poseben namen projekta otrokom ponuditi priložnost, da razmislijo o njihovem pomenu in vrednosti, ki jih imajo pravice za njihovo življenje. Pomembno pa je tudi ozaveščanje o postopkih, ki so otrokom na razpolago, če menijo, da so jim pravice kršene.
»S projektom želimo krepiti med otroki in mladimi zavest, da niso le objekti pravic, ampak lahko tudi dejavno prispevajo k njihovemu uresničevanju, tako svojih kot človekovih pravic drugih,« je ob lansiranju projekta poudaril varuh človekovih pravic Peter Svetina. Ta je otroke in mlade nagovoril tudi v videu, ki so ga skupaj z informativnima plakatoma prejele šole po Sloveniji (nagovor je dostopen tudi na delu spletne strani Varuha za otroke https://www.varuh-rs.si/za-otroke/ ali na Varuhovem Youtube kanalu.)
V nagovoru jim varuh sporoča, da nenavaden čas, v katerem smo se vsi znašli, za nikogar ni enostaven. »Ta nenavadni čas pa nam daje tudi priložnost, da premislimo o tem, kako so človekove pravice zares pomembne. Šele, ko so omejene ali nam jih kdo skuša vzeti, lahko vidimo, da niso samoumevne. Zato, da jih imamo, so se nekateri dolga leta in stoletja borili. Ni samoumevno, da greste lahko v šolo in uresničujete svojo pravico do izobraževanja. Tudi ne, da se lahko družite. Nenavadni časi postavljajo nenavadna pravila,« je v nagovoru otrokom in mladim poudaril varuh Peter Svetina.
»Se pa v tem obdobju lahko učimo tudi to, da smo bolj pozorni do pravic drugih; morda pomagamo starejši sosedi ali sošolcu, ki nima enakih možnosti kot mi,« v nagovoru dodaja varuh Svetina in poziva mlade, da mu pišejo, ali pokličejo na brezplačno telefonsko številko, namenjeno njim, če zaznajo kršitev svojih pravic ali pravic koga drugega.
Če vidiš krivice, uporabi pravice!
Foto galerija
(4)